mobile

עיסוי לשרירים תפוסים דרך נפלאה לטיפול בשרירים התפוסים

עיסוי לשרירים תפוסים

עיסויים היו מאז ומתמיד ידועים כטיפול המתבצע ע"י לחיצות בנקודות שונות בגוף. ישנם מקרים בהם העיסויים נעשים ע"י מכשור המותאם לכך, דבר הנקרא: עיסוי מכשירי.

תרבויות שונות ברחבי העולם פיתחו שיטות מגוונות של עיסויים, בייחוד כאשר הגיעו למסקנה כי יש תועלת רבה בתוצאתם של עיסויים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

 

כאבי שרירים

כשמדברים על כאבי שרירים הכוונה בד"כ לשרירים תפוסים. מדובר בתופעה די נפוצה, שמתרחשת אצל רוב גדול של אנשים והיא עשויה לקרות במקומות שונים בגוף. לפיכך, קיימות סיבות שונות לכך ששרירים בגוף נתפסים, ביניהן:

  1. פעילות גופנית שבמהלכה יש שימוש בשריר מסוים בגוף באופן כזה שגורם לו לכאוב ו/או להיתפס.
  2. עבודה מאומצת או אינטנסיבית אשר במהלכה נפגע שריר מסוים בגוף ונתפס.
  3. עמידה או ישיבה ממושכת אשר גורמים למתח בשריר מסוים בגוף וכתוצאה מכך, גורמים לו להיתפס.
  4. אימון ספורט ללא ביצוע חימום לגוף לפני ואחרי האימון, אשר מטרתו לקרר את השרירים ולהרגיע אותם.

אולם, על אף שבהרבה מקרים, שרירים תפוסים נגרמים כתוצאה מפעילות גופנית, קיימות בנוסף גם סיבות בריאותיות אשר עשויות לגרום לתופעה, ביניהן:

  • עייפות מתמשכת – כאשר אדם נתון במצב של עייפות כרונית, גדל הסיכוי שיסבול מכאבי שרירים.
  • MPS – מדובר בתסמונת הגורמת לפוליו, זיהומים, שפעת והיא מלווה בכאב.
  • בעיות בפעילות של בלוטת התריס.
  • שימוש בכדורים ו/או בתרופות מסוימות שמביאות לתופעות לוואי של כאבי שרירים.

עיסוי עד הבית בראשון לציון

איך ניתן להקל על הכאבים?

ככלל, אם קרה שנתפס לכם שריר מסוים בגוף ואתם זקוקים לפתרון באופן מהיר שיכול להקל ולו במעט, את האזור הכואב, ניתן ואף מומלץ לבצע פעולות מסוימות אשר עשויות להפחית את הכאבים, לדוגמא:

  • לתת מנוחה לאזור של השריר התפוס
  • לבצע תרגילי מתיחות מסוימים שעשויים להקל על האזור הכאוב
  •  ליטול כדורים או משככי כאבים המיועדים לשיכוך כאבים.
  • לבצע פעילות רגועה כמו: יוגה, שיכולה מאוד להקל על הכאבים ולהפיג מתחים
  • להימנע מפעילות גופנית מאומצת, בייחוד כזאת אשר מפעילה לחץ ומאמץ רב על שרירים בגוף ועלולה לגרום להם להיתפס.
  • עשיית מקלחת חמה שעשויה להקל מאוד על השרירים הכואבים, באמצעות החום.

 

עיסוי לטיפול בשרירים תפוסים

בימינו, תחום העיסויים קיבל תאוצה והפך פופולארי מאוד בשנים האחרונות. הודות למגוון הרחב ששל עיסויים, השיטות המיוחדות והאפקטיביות שבהם, נעשו העיסויים לדבר חיוני ואף הכרחי עבור הרבה אנשים שהפכו אותם לחלק בלתי נפרד מחייהם.

באופן כללי, העיסוי מתבצע כך שהמטופל שוכב על בטנו והמטפל עושה את העיסוי על אזור הגב ושאר חלקי הגוף האחוריים. אולם, בהרבה עיסויים המטפל מעסה גם את אזור הפנים, צוואר ואזורים קדמיים נוספים בגופו של המטופל. האווירה שנוצרת בזמן הטיפול הינה של רוגע ושלווה ומטרתה לתרום להצלחת הטיפול ולעזור למטפל להגיע לאפקטיביות הרצויה.

 

השפעתו של העיסוי על השרירים הכואבים

בהקשר זה, ניתן לראות בעיסויים כתרופה חיונית לטיפול בשרירים תפוסים.

מבין סוגי העיסויים שעשויים לתת מענה לכאבי שרירים, קיימים כמה טובים במיוחד אשר שמים דגש על מתן טיפול למקום הכואב, כגון: עיסוי רפואי, עיסוי רקמות עמוק – המותאם בד"כ לספורטאים הסובלים מפציעות ומכאבי שרירים, טיפול באמצעות אבנים חמות אשר מסייע אף הוא בהפחתת הכאב ע"י החום.

העיסוי, על כל סוגיו, עוזר מאוד להפיג מתחים, להפחית כאב ואף לשחרר שרירם שנתפסו כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת או מסיבה אחרת. תוצאות אפקטיביות עשויות להגיע כאשר הנכם בוחרים בעיסוי מקצועי טוב ואיכותי, בייחוד כאשר הוא נעשה זמן קצר לאחר שנתפס השריר.

יתרונות עיסוי לשרירים כואבים

מבין יתרונותיו הבולטים של עשיית עיסוי טוב ואיכותי ניתן למנות כמה חשובים במיוחד, אשר עשויים מאוד לתרום לשחרור כאב השרירים:

  1. עיסוי טוב שעובד על השרירים הכואבים, גורם לזרימת דם טובה, דבר אשר עוזר להירגע ולהגיע לרמת נינוחות שהיא כשלעמה עוזרת לשרירים להיות נינוחים ונטולי כאבים.
  2. מסייע לשיפור בריאות השרירים ורקמות הגוף.
  3. עוזר לפתור הרבה בעיות אורתופדיות, כגון: בעיות גב.
  4. עוזר להגדיל את אופן התנועה במפרקים.
  5. עשוי לסייע מאוד לאחר פגיעה שכתוצאה ממנה, שרירים מסוימים נותרו כואבים.
  6. גם כאבים כרוניים שנמשכים תקופה ארוכה, יכולים לקבל טיפול יסודי ואפקטיבי על ידי עיסוי מקצועי שמתמקד בעיקרו בשחרור כאבים והרפייתם.

 

טיפול באמצעות עיסוי מקצועי

חברות שונות בתחום העיסויים מציעות מגוון רחב של טיפולים, כאשר בד"כ כל עיסוי נעשה  לפי שיטה מסוימת ומטרתו להביא לתוצאה אפקטיבית.

זמן מגע תספק שלל סוגי עיסויים וכמו כן, הסבר למי מיועד כל סוג של עיסוי, מה מטרתו, כיצד יכול הוא לשפר את מצבכם הבריאותי ולרפא אצלכם כאבים ו/או שרירים תפוסים. הזמינו עוד היום עיסוי שיקל לכם על כאבי השרירים ויאפשר לכם להמשיך להתאמן.

 

 

תפריט נגישות