mobile

טיפול בצוואר תפוס, מה עושים?

איייייייייה, הצוואר, הצוואר, הוא נתפס לי. מכירים את זה? בטח מכירים, לרוב המכריע של האנשים פה על הפלנטה זה קורה. וכשזה קורה, לא תוכלו לפספס. לא אתם, התפוסים, ולא הסובבים אתכם. בכל זאת, המראה, וגם ההרגשה, קשים לעיכול. כמו מחוג שעון עקום שלא מצליח להתקדם מעבר לשעה תשע. כמו דלת ארון עם ציר פגום שנפתחת רק עד החצי. כמו המוט של השוער בשולחן כדורגל שתפס חלודה ובקושי זז. טוב, הבנתם את הרעיון. ואם לא, אז זה אתם, המחוג שעון, הדלת ארון, המוט שוער. ומה שאתם צריכים עכשיו זה לסדר את הבאג, או אם לארגן במילים ברורות: טיפול בצוואר תפוס.

 איך זה בעצם קורה?

חכו, אנחנו יודעים למה אתם פה, ותכף נגיע למה עושים, כלומר דרכי טיפול בצוואר תפוס, אבל בואו ניישר קודם קו ונדבר על למה זה בעצם קורה. אתם יודעים, בשביל הפעמים הבאות. בתקווה כמובן שלא יהיו. והאמת היא, כשבודקים ברצינות, שאין תסריט אחד ללמה זה קורה. בחלק גדול מהפעמים פשוט תקומו תפוסים בבוקר בגלל תנוחת שינה לא טובה, למשל שינה על יותר מדי כריות, אבל כמו שרובנו יודעים – ואנחנו יודעים, אל תגרמו לי לחזור למשל המחוג או הארון – קיימים עוד שלל תסריטים לצוואר תקוע. זה יכול להיגרם גם מתנועה לא טובה או טבעית במהלך פעילות ספורט או אחרת, עומס יתר כתוצאה למשל מנהיגה ממושכת, שהות ממושכת בחדר עם מזג שמכוון אליך, יציבה לא נכונה לאורך זמן, ואפילו לחצים או עומסים רגשיים בבית או בעבודה. תוסיפו לזה את העניין ההוא, נו, של מסכים, שגורמים לרובנו להיות מרותקים מולם ללא תזוזה שעות ארוכות, שלא לומר ימים, נסו שבועות – וקיבלתם מספיק סיבות ל"אייייייה, הצוואר, הצוואר".

אז מה עושים כדי לטפל בצוואר תפוס ?

אז הינה, הגענו לסוגיית המפתח: טיפול בצוואר תפוס. ראשית, חשוב להזכיר, צוואר הוא עניין מורכב, עדין, ויש בו לא מעט מערכות: חוליות, חוט שדרה, דיסקים, גידים, שרירים, רצועות. וואג'ראס שלם. ככה, שלפני הכל חשוב שנהיה קשובים לעצמנו, וננסה להבחין בין מקרה רגיל ופשוט של צוואר תפוס, לבין תהליכים יותר מורכבים, הדורשים בדיקה רפואית, ושהתסמינים שלהם יכולים להיות, בין השאר, כאב חזק בצוואר, כאב ראש, תחושת נימול בזרועות או ירידה בכוח בזרועות או ברגליים. ועדיין תלונות על צוואר תקול הן שכיחות למדי ולרוב אין בהן סיבה אמיתית לדאגה. הינה כמה הצעות איך לטפל בהן:

 

·         תנשמו: רגע לפני שנקלעים להיסטריה, ומרימים טלפונים לכל מי שאצלנו בנייד, ומתחילים להלחיץ את עצמנו – איך נלך לעבודה, ואיך נופיע ככה לחינה של הבת של השכנה, ואיך תנשמו. זה טוב לצוואר תפוס, וזה טוב לכל עניין אחר. קחו שאיפה ארוכה דרך האף, באיטיות ובהכי רגוע שיש, תחזיקו קצת האוויר, ואז לאט לאט, תנשפו החוצה. תחזרו על זה כמה פעמים.

·         תפחיתו את העומס: זה נשמע ברור ומובן מאליו, אבל במרבית המקרים חשוב לטפל בצוואר באמצעות הפחתת העומס הקיים בשגרה. מומלץ לתת לצוואר מנוחה, תוך דגש על המעטה  בתנועות שמגבירות את הכאב. ועם זאת, עדיין, חשוב לשמור על תנועתיות של הצוואר.

·         קררו: מומלץ לקרר את הצוואר למשל עם שקית קרח עטופה במגבת עבה, לפרק זמן מוגבל, שלא עולה על שתי דקות.

·         תמרחו: מבלי להיכנס לסוגים, יש לא מעט משחות שמתאימות לטיפול בכאבים ודלקות של גידים ומפרקים. חלקן מבטיחות שיפור של כושר התנועה של המפרק והשריר. ברשת גם תוכלו למצוא מתכונים ביתיים לתערובות שמנים שאולי יוכלו לסייע בהקלת התסמינים.

·         תנו לאיש המקצוע לסדר אתכם: בחלק גדול מהמקרים, טיפול של איש המקצוע הנכון שיודע איך ואיפה לגעת, יוכל להביא להקלה משמעותית ולסייע בפתרון העניין. טיפול ממוקד ונכון באזור  הכאב יוכלו לשנות את התמונה. לעיתים אותו מטפל מוסמך יוכל גם להמליץ על תרגילי מתיחות קלים, המותאמים אליכם ואל הפגיעה בצוואר ממנה אתם סובלים. וזאת תוך מטרה להביא לשיפור בגמישות הצוואר ולסייע בחזרה לתפקוד.

 מחפשים איש מקצוע ? המטפלים המעולים של זמן מגע ישמחו להעניק לכם עיסוי מקצועי עד הבית ויקלו עליכם בכל כאבי צוואר.

תפריט נגישות