mobile

עיסוי לכאבי גב – בהחלט עוזר לטיפול בכאבי גב

עיסוי לכאבי גב

כאבי גב הינם תופעה המוכרת לרבים מן האנשים. מחקרים מראים כי למעלה מ 70% מהאנשים עשויים לסבול מכאבי גב. מדובר בתופעה שכיחה אשר הסובלים ממנה, מתקשים לתפקד באופן תקין, בשל הכאבים ולמעשה, תופעה זו מהווה את אחד הגורמים השכיחים שבגללם אנשים פונים לקבלת טיפול אצל הרופא. כאבי גב תחתון, בפרט, נפוצים אף הם ככאבים כרוניים אשר בהרבה מקרים אנשים פונים בגללם לקבלת טיפול רפואי.

פניה לקבת עיסוי כטיפול אולטימטיבי לכאבי גב, הינה פתרון אפקטיבי ויעיל אשר הוכיח את עצמו בהרבה מקרים בהם אנשים סבלו מכאבי גב. מחקרים מראים כי עיסוי במצבים של כאבי גב עשוי להועיל הרבה יותר מאשר לקיחת תרופות או משככי כאבים.

סוגים שונים של כאבי גב

תופעה זו של הופעת כאבים בחלק מסוים בגב, כאמור נפוצה בקרב לא מעט אנשים ולעיתים יש מצבים בהם סוג הכאב ועוצמתו נחווה באופן אחר בין אדם לאדם.

באופן כללי, ניתן לחלק את כאבי הגב כמה סוגים, בניהם:

  1. כאבי גב מכניים – כאבים מסוג זה הם הנפוצים ביותר. הופעתם של כאבים אלה מתרחשת ללא סיבה ברורה והיא עשויה להתרחש בפתאומיות. הכאב, במקרה זה, הינו חד ולעיתים מלווה בהתכווצות שרירים.
  2. כאבי גב שורשיים – כאבים אלו עשויים להופיע בשל שינוי מבני של עמוד השדרה. מדובר בכאבים חזקים (אפילו הרבה יותר מהכאבים המכאניים) אשר בד"כ יוצרים מוגבלויות מסוימות אצל המטופל וניתן לטפל בהם ע"י טיפול משמעותי, בגלל עוצמת הכאבים.
  3. כאבי גב דלקתיים – כאבי גב מסוג זה מופיע כתוצאה מדלקת בעמוד השדרה. לעומת כאבי גב מכאניים ושורשיים הנחשבים לכאבים אורתופדיים, כאבים אלה נחשבים כרפואיים ולרוב הינם כרוניים, מאחר והיווצרותם נגרמת בד"כ כתוצאה מגנטיקה.

באופן כללי, בקרב רוב האנשים הסובלים מכאבי גב, נפוצים בעיקר הכאבים המכאניים. שכיחות גבוהה גם קיימת בהופעתם של הכאבים השורשיים ורק אצל מספר קטן יותר של הסובלים מכאבי גב, הסיבה לכך היא הכאבים הדלקתיים.

כאבי גב תחתון

הגב התחתון, אשר תומך ברוב גוף האדם ובמשקלו, חשוף בשל כך ללחצים ועומס המופעלים עליו ובשל כך, עשויים להופיע בו כאבים בתדירות גבוהה יחסית. אולם, קיימים מצבים בהם כאבים אלה מופיעים כתוצאה מזיהום או מחלה.

כאבים בגב התחתון בד"כ עמומים ומופיעים בעוצמה קלה עד קשה ולעיתים חולפים תוך פרק זמן קצר.

עיסוי בירושלים

הקלה בכאבי גב באמצעות עיסויים

באופן כללי, במצב של כאבי גב, ההמלצה היא לא לשכב במיטה אלא להמשיך בפעילות גופנית ככל הניתן. למרות שבהרבה מקרים, כאבי הגב עשויים להקשות על הסובל מהם, אשר חש בצורך לנוח ומתקשה לבצע מאמץ או פעילות. בנוסף לכך, הטיפול המומלץ ביותר לכאבי גב הינו עיסוי מקצועי ואף רפואי במידת הצורך, אשר עשוי לטפל בבעיית הכאבים באופן אפקטיבי ויסודי ולהביא להקלה משמעותית בהם.

עיסויים מסוגים שונים, מטרתם להתמקד בשורש הכאב ולטפל בו נקודתית, על ידי מיומנות ושיטה מסוימות. עיסוי רפואי, בהקשר זה, הינו אחד הטיפולים היעילים אשר נעשים ע"י מומחים בתחום העיסויים. השיטה עליה נשען העיסוי הרפואי בנויה על ידע באנטומיה של הגוף, תוך שימוש בטכניקות שונות הלקוחות מהעיסוי השוודי הקונבנציונאלי ובלחיצות במקומות הנדרשים. באמצעות עיסוי רפואי, ניתן למעשה לעבוד על הרקמות הפנימיות שבגוף, לשחרר שרירים תפוסים ולהמריץ את הדם. מטרתו של טיפול זה, לטפל בכאבים ולהגיע למטרות הרצויות.

עיסוי עד הבית בכפר סבא

תהליך העיסוי לטיפול בכאבי גב

באופן כללי, העיסוי מתבצע כך שהמטופל שוכב על מיטת טיפולים המיועדת לעיסוי כאשר המעסה מטפל בגבו תוך שימוש בשמני עיסוי. העיסוי אמור לטפל בנקודות הכואבות בגב, להקל על הכאבים ולהביא לרגיעה נפשית אצל המטופל מלבד ההקלה הפיזית.

כאמור, קיים מגוון של סוגי עיסויים, כאשר לכל עיסוי יש בד"כ אופן מסוים שבו הוא מתבצע ונקודות מסוימות בגוף עליהן שבאמצעותו ניתן להתמקד. עיסויים אשר מתמקדים באזור הגב התחתון, עשויים להביא להשפעה ניכרת על אזור זה של הגב ולהקל על הכאבים באזור זה, אם קיימים. לעומת זאת, עיסויים אשר מתמקדים בפלח גוף עליון, באזורים של כתפיים וצוואר, יביאו להקלה באזורי גב אלה, אם קיים בהם כאבים או שרירים תפוסים כלשהם.

בהקשר זה, ישנם מטפלים אשר דוגלים בשיטת עיסוי רפואי ולפיכך רוב הטיפולים אותם הם מציעים לקהל הלקוחות הינם רפואיים, אשר במהותם אמורים לפתור בעיה רפואית בחלק מסוים בגוף או באזורים שונים בגב. בד"כ שיטת טיפול רפואית לאזור הגב תתבסס על מידע אורתופדי, אשר עשוי לסייע למטפל לאתר את הכאבים בגב המטופל או בחלק ממנו ובאמצעות הטיפול לגבור על הכאבים ולהביא להקלה ולתחושה טובה אצלו.

בכדי לקבל מידע נוסף לגבי סוגי עיסויים, הנכם מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים באתר בו תוכלו להתרשם מהסברים מפורטים לגבי העיסויים, מטרתם והאפקטיביות שבהם, לקרוא על החברה עצמה ואף להזמין עיסוי מקצועי עד הבית מתוך המגוון הקיים שאותו מציעה לכם החברה.

 

 

 

 

תפריט נגישות